صفحه آغازین » امور مالی و حسابرسی
حسابداری، مغز کسب و کار شماست…
در هر شرکت یا سازمان، واحد حسابداری (امور مالی) مغز سازمان می باشد.زیرا؛ از سیستم حسابداری، کنترل هزینه ها، گزارشات درآمدی و… استخراج می گردد .همچنین بر اساس هزینه ها و درآمد ها می توان برای سازمان یا کسب و کار مربوطه تصمیمات بهینه و متناسب با وضعیت فعلی اتخاذ نمود.
ما در ارقام اندیشان، تلاش کرده ایم، تمامی استراتژی های لازم را جهت بهبود روند کنترلی حسابداری به کار ببریم و راه حل هایی را برای پیشرفت روز افزون کسب و کار هایی که، به تیم ما اعتماد می کنند، داشته باشیم.
نرم افزار های مالی، ابزار جداناشدنی واحد مالی می باشد، و نیاز است که توسط افراد متخصص در این حوزه راه اندازی و استقرار یابند.این تخصص، در تیم ارقام اندیشان وجود دارد و همیار شما خواهیم بود تا به بهبود کسب و کارتان فکر کنید.
ثبت و نگهداری اسناد حسابداری و دریافت گزارشات دوره ای حسابداری می تواند به مدیران راه حل هائی را جهت بهبود و رونق کسب و کار ارائه کند.ما در ارقام اندیشان با حضور افراد مجرب این مهم را برای مدیران، قابل ارائه نموده ایم.
صورت های مالی را می توان به عنوان شناسنامه یا صورت وضعیت یک کسب و کار در دوره های مالی دانست.تیم ارقام اندیشان برای نمایش سطح کیفیت کسب و کار ها، وظیفه تهیه و ارائه صورت های مالی را برعهده می گیرد.
تمامی کسب و کار ها اعم از کوچک و بزرگ، برای ردیابی و کنترل داخلی واحد حسابداری و… به حسابرسی داخلی نیاز دارند.تیم ارقام اندیشان آماده ارائه این خدمت حرفه ای می باشد.تا خیال مدیران از کسب و کار شان راحت و مطمئن باشد.
هزینه خدمات حسابداری و حسابرسی، با توجه به حجم مدارک مثبته و اسناد حسابداری ای که در اختیار قرار می گیرد، محاسبه می شود. و قابل ذکر است که کاملا متغیر بوده و به میزان توانائی و تخصصی بودن نوع حسابداری مربوطه بر میگردد.
به عنوان مثال؛هزینه حسابداری شرکت های پیمانکاری با هزینه حسابداری شرکت های بازرگانی متفاوت می باشد.
در صورت ثبت روزانه عملیاتی حسابداری به صورت دستی یا مکانیزه، موارد قابل ارائه می تواند متغیر باشد.
اما در مجموع، مدارک شامل: فاکتور ها، رسید های دریافت و پرداخت، صورتحساب های بانکی و… می بایست در اختیار تیم ارقام اندیشان قرار گیرد.
برای انجام حسابرسی داخلی، زمان دقیقی نمی توان اعلام کرد.اما به صورت کلی، حسابرسی داخلی حدودا ۷ روز کاری الی ۱۴ روز کاری به طول می انجامد.
بله!ما برای هر مجموعه ای که عقد قرارداد خدمات و پشتیبانی را با ما انجام دهند، پشتیبانی خدمات حسابداری حضوری و غیرحضوری را داریم.
برای ارائه خدمت، در هر پروژه قرارداد کتبی منعقد می گردد و شیوه پرداخت به صورت مرحله ای می باشد.تا کارفرما دچار شک و ابهام درباره عملیات تیم ارقام اندیشان نشود.
بله!جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره پرداخت به صورت چکی، با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.
برای برقراری ارتباط بر روی اینجا کلیک کنید.
مجموعه عملیاتی است، جهت شناسائی(گردآوری)، ثبت و بایگانی و ارائه گزارشات یک واحد تجاری است، تا امکان قضاوت و تصمیمات اگاهانه برای استفاده کنندگان(مدیران، سازمان های دولتی) را فراهم کند.
ما در شعار مان گفته ایم(حسابداری، مفز هر کسب و کار است)، خب این یعنی چه؟
اگر بخواهیم یک مجموعه را به بدن انسان تشبیه کنیم، حسابداری مغز انسان است که تصمیمات راهبردی را اتخاذ می کند.
حال با این تفسیر، فکر کنید، اگر انسان مغز نداشته باشد، چه اتفاقی رخ می دهد؟
دیگر نمی تواند رشد و تکامل یابد و از حرکت می ایستد.
در حسابداری عملیات مالی به صورت مرحله ای شناسائی، جمع آوری و مکتوب و بایگانی می گردد.اما در حسابرسی فقط نظارت بر این رویداد و مدارک ثبت شده قبل انجام می گردد.
یادداشت کردن خرید و فروش،دریافتی ها و پرداختی ها در دفاتر یا نرم افزار های حسابداری ثبت می گردد.و گزارشگیری از خرید و فروش و موجودی کالا در انبار و صورتحساب مشتریان به صورت ریز قابل ارائه می باشد.
این نوع حسابداری برای تمامی فروشندگان کالا قابل اجرا می باشد.
در حسابداری خدماتی به ازای ارائه خدمت به مشتریان درآمد کسب می شود و باید در نرم افزار های حسابداری به ازای ارائه هر خدمت سند درامدی یا فاکتور خدمت ثبت نمود.
در حسابداری تولیدی به صورت مرحله ای می باشد.یعنی اینکه هر قسمت از تولید حسابداری خود را دارد و ثبت و ضبط می گردد و درپایان عملیات تولید حسابداری بهای تمام شده یک کالا محاسبه می گردد در نرم افزار های مالی و اداری.
حسابداری پیمانکاری، همانطور که از عنوانش پیداست به ازای هر پیمان یا قرارداد یک حسابداری پیش گرفته می شود.یعنی هر پروژه در پیمانکاری، حسابداری اختصاص به خود را دارد.
نکته قابل توجه اینکه، در برخی موارد ممکن است هر یک از انواع حسابداری ها با یک دیگر در یک مجموعه قرار داشته باشند.به عنوان مثال؛ حسابداری یک فروشگاه لوازم و تجهیزات سرمایش و گرمایشی، شامل حسابداری فروشگاهی و حسابداری خدماتی است.
با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و ارتقا سطح کسب و کار ها، نیاز به نرم افزار های حسابداری کاملا در هر کسب و کار احساس می شود.
هر چقدر، که میزان رویداد های مالی و حسابداری یک کسب و کار بیشتر باشد، نیاز آن به نرم افزار حسابداری بیشتر است و مطمئنا از عدم وجود نرم افزار حسابداری رنج خواهد برد.
حتی اگر کسب و کار مورد نظر،در یک روستا باشد.هیچ تفاوتی میان محل فعالیت وجود ندارد.
برای اتصال نرم افزار حسابداری به سایت فروشگاهی، ابتدا باید با شرکت طراحی نرم افزار حسابداری ارتباط بگیرید و از وجود افزونه یا پلاگین مربوط به این موضوع مطلع گردید.
اما به صورت کلی، در حال حاضر، اکثریت نرم افزار های حسابداری به سایت فروشگاهی متصل می گردند.
برخی از کسب و کار ها برای پرداخت هزینه حقوق یک حسابدار، که به صورت مستمر در محل فعالیت شان حضور داشته باشند، معذور هستند.به همین دلیل به سراغ شرکت های حسابداری می روند تا نیاز شان را مرتفع کنند.
در این حالت یک حسابدار، از شرکت حسابداری به صورت هفتگی یا ماهانه به محل فعالیت آن مجموعه حضور پیدا می کند و عملیات حسابداری را انجام میدهد.
عموما نیز، هزینه ای که کارفرما برای خدمات حسابداری پرداخت می کند، بهینه و مناسب است.
قیمت حسابداری، به چندین عامل بستگی دارد.از جمله مهمترین آن، می توان به حجم کار و میزان رویداد های مالی یک مجموعه اشاره کرد.
معین است، هر چقدر میزان رویداد های حسابداری در یک کسب و کار بیشتر باشد، حسابدار باید وقت و دقت بیشتری برای شناسائی و ثبت و ارائه گزارش قرار دهد.
پاسخ این پرسش، به دو عامل بستگی دارد.
الف)میزان سواد آکادمیک(یعنی شخص دانشجو، چقدر به حسابداری و مفاهیم اولیه آن آشنائی دارد و اصلا درکی از رویداد ها و ثبت های حسابداری دارد یا خیر)
ب)میزان مهارت به نرم افزار های حسابداری(با توجه به روند رو به رشد نرم افزار های حسابداری و سهولت بخشی به عملیات حسابداری، این بخش از نظر ما اولویت دارد به دانش آکادمیک و دانشجو با دانستن و درک درست از نرم افزار حسابداری، خیلی راحت می تواند کسب درآمد از حسابداری داشته باشد)
از جمله مهارت هایی که باید در زمینه ارائه خدمات حسابداری داشت،شامل موارد ذیل می شود:
۱)مهارت به مفاهیم اولیه حسابداری است.یعنی بتوان بدهکار و بستانکار بودن یک رویداد مالی را شناسائی کند و آن را ثبت نماید.
۲)دومین مهارت، دانش کافی در کار با نرم افزار حسابداری است.که این مهارت باعث می شود، شخص بتواند با اعتماد به نفس بیشتری در ارائه خدمات حسابداری حرکت کند.
۳)آشنائی با مفاهیم و قوانین مالیاتی و بیمه تامین اجتماعی است که می تواند سطح کیفی یک حسابدار را بهبود ببخشد.
این ۳ مهارت از نظر ما می تواند برای حرکت یک حسابدار کافی باشد و در ادامه فعالیت می تواند سطح توانائی های خود را بهبود ببخشد.
پاسخ این پرسش هم بله است و هم خیر.
بگذارید برای شما یک مثال بزنیم! شما به تازگی گواهینامه رانندگی دریافت کرده اید و با پراید به یادگیری پرداخته اید.پس از مدتی تصمیم می گیرید که خودرو خود را تعویض کنید و سانتافه خریداری کنید.
آیا شما برای رانندگی با سانتافه نیاز به آموزش رانندگی مجدد دارید؟
دقیقا باید گفت خیر.اما شما برای اولین مرتبه که پشت فرمان سانتافه می نشینید،نیاز دارید که یکسری اطلاعات اولیه از خودرو موردنظر داشته باشید.مثلا آپشن های خودرو را بداند و اینکه چه استفاده هائی می تواند از آنها بکند.
پس نتیجه ای که می گیریم،اینکه تمامی نرم افزار های حسابداری به یک صورت مراحل حسابداری را انجام می دهند.اما برخی از آنها یکسری امکانات دارند که دیگر نرم افزار های حسابداری ندارند.
هزینه خدمات حسابداری و حسابرسی، با توجه به حجم مدارک مثبته و اسناد حسابداری ای که در اختیار قرار می گیرد، محاسبه می شود. و قابل ذکر است که کاملا متغیر بوده و به میزان توانائی و تخصصی بودن نوع حسابداری مربوطه بر میگردد.
به عنوان مثال؛هزینه حسابداری شرکت های پیمانکاری با هزینه حسابداری شرکت های بازرگانی متفاوت می باشد.
در صورت ثبت روزانه عملیاتی حسابداری به صورت دستی یا مکانیزه، موارد قابل ارائه می تواند متغیر باشد.
اما در مجموع، مدارک شامل: فاکتور ها، رسید های دریافت و پرداخت، صورتحساب های بانکی و… می بایست در اختیار تیم ارقام اندیشان قرار گیرد.
برای انجام حسابرسی داخلی، زمان دقیقی نمی توان اعلام کرد.اما به صورت کلی، حسابرسی داخلی حدودا ۷ روز کاری الی ۱۴ روز کاری به طول می انجامد.
بله!ما برای هر مجموعه ای که عقد قرارداد خدمات و پشتیبانی را با ما انجام دهند، پشتیبانی خدمات حسابداری حضوری و غیرحضوری را داریم.
برای ارائه خدمت، در هر پروژه قرارداد کتبی منعقد می گردد و شیوه پرداخت به صورت مرحله ای می باشد.تا کارفرما دچار شک و ابهام درباره عملیات تیم ارقام اندیشان نشود.
بله!جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره پرداخت به صورت چکی، با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.
برای برقراری ارتباط بر روی اینجا کلیک کنید.
© 1397-1401 | کلیه حقوق مالکیت معنوی این وب سایت متعلق به (شرکت پیشگامان عصر کسب و کار هوشمند) می باشد.
فراپین، عنوان تجاری گروه شرکت های{پیشگامان عصر کسب و کار هوشمند} با کد ثبت:3090 می باشد.این گروه متشکل از دو برند تجاری، با عناوین{صفر و یک}:خدمات تخصصی طراحی سایت، سئو سایت…،{ارقام اندیشان}:خدمات سیستم سازی، امور مالی و حسابرسی، مالیاتی…
ما، در فراپین برای هر کسب و کار، یک راهکار تخصصی در حوزه فعالیت خود داریم.کافیست برای مشاوره با ما ارتباط بگیرید تا کارشناسان ما، با چند پرسش، استراتژی و تحلیل کسب و کارتان را به شما ارائه دهند.
© 1397-1401 | کلیه حقوق مالکیت معنوی این وب سایت متعلق به (شرکت پیشگامان عصر کسب و کار هوشمند) می باشد.