سوالات پرتکرار
پرداخت الکترونیک

سوالات پرتکرار
کارتخوان و خودپرداز

جهت خرید کارتخوان میتوان بصورت عمل نمود:
به صفحه فروشگاه آنلاین کارتخوان فراپین مراجعه نمائید.سپس دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کرده و روی دکمه افزودن به سبد خرید کلیک کنید.پس از ورود به صفحه سبد خرید خود مشخصات فردی خود را وارد کرده و روی دکمه پرداخت کلیک نمائید.
پس از پرداخت،با مراجعه به صفحه بارگذاری مدارک پذیرندگی میتوانید مدارک مشخص شده خود را به همراه مشخصات خود بارگذاری کنید.

مدارک :
۱٫تصویر کارت ملی پشت و رو
۲٫تصویر صفحه اول شناسنامه
۳٫تائیدیه شبا از بانک همراه با مهر شعبه

توجه نمائید شرایط خرید کارتخوان به شرح ذیل می باشد:
۱٫بدون نیاز به ارائه جواز کسب
۲٫بدون ارائه اجاره نامه
۳٫بدون بلوکه کردن مبلغ در بانک
۴٫عدم شرط تراکنش 

زمان فعالسازی دستگاه کارتخوان متغیر بوده و حداقل ۲ روز الی ۷ روز کاری می باشد.

بله!دستگاه های کارتخوان سیار دارای یکسال گارانتی تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری هستند.
همچنین تمامی مدل های دستگاه کارتخوان دارای پنج سال خدمات پس از فروش می باشند.منظور از خدمات پس از فروش خدمات سخت افزاری و نرم افزاری می باشد.
قابل ذکر می باشد،تمامی قطعات دستگاه کارتخوان دارای گارانتی است به استثناء باطری و شارژر.زیرا باطری و شارژر مستقیما با برق و نوسانات آن درگیر هستند فقط دارای تست ۴۸ ساعته می باشند.به همین دلیل پس از زمان تعیین شده هیچ عودت یا تعویض صورت نمی پذیرد و موارد مربوطه برعهده فراپین نمی باشد.

بله!ما دستگاه های کارتخوان مدل نکس گو جی۲ و نکس گو جی۳ را بر روی سامانه پرداخت نوین می توانیم به ۵ حساب همزمان فعال نمائیم.

بله!
برای تعویض حساب بانکی خود می بایست دقیقا همان مدارکی که در زمان ثبت نام دستگاه کارتخوان خود ارائه نموده اید را تحویل همکاران ما دهید.
لازم به ذکر است مبلغ ۹۰ هزار تومان بابت هزینه ثبتی از متقاضی اخذ میگردد.

بله!تمامی دستگاه های کارتخوان را می توان به دیگران فروخت یا انتقال مالکیت انجام داد.فراپین نیز می تواند شما متقاضیان عزیز را در این امر یاری نماید.
توجه نمائید که با توجه به نوع دستگاه کارتخوان و سامانه ثبتی آن هزینه انتقال مالکیت متغیر می باشد.

بله!شما دستگاه کارتخوان خود را از هر شرکت یا شخص خریداری کرده باشید،فراپین جهت رفاه حال متقاضیان عزیز کلیه خدمات را با دریافت هزینه ارائه می نماید.

طبق قوانین بانک مرکزی و شاپرک با هر کارت بانکی حداکثر ۵۰ میلیون تومان در یک روز میتوان تراکنش انجام داد و این عملیات هیچ ارتباطی به دستگاه کارتخوان ندارد.

خیر!عملیات خرید،خرید شارژ و پرداخت قبض روی دستگاه کارتخوان رایگان است.اما عملیات اعلام موجودی دارای کارمزد ۱۲۰۶ ریال است که از حساب مشتری کسر میگردد.

در این حالت باید شارژ ریالی سیم کارت در دستگاه کارتخوان را بررسی کنید.یا سیم کارت را در یک گوشی همراه قرار دهید و یک تماس صوتی برقرار نمائید تا از صحت عملکرد آن مطمئن گردید.

این اتفاق می تواند چند دلیل داشته باشد:
۱٫زمانی که کارت کشیده اید بلافاصله دستگاه را خاموش کرده و تسویه با مرکز انجام نشده است.

۲٫تراکنش انجام شده را یکبار دیگر بررسی کنید که آیا موفق بوده یا خیر.

۳٫تداخل از مرکز تسویه می باشد و پس از ۲۴ الی ۷۲ ساعت مبلغ تراکنش به حساب تان واریز می گردد.

قابل ذکر است،هیچ یک از تراکنش ها به صورت بلاتکلیف در مرکز تسویه نمی ماند و طی زمان مشخص باید تعیین و تکلیف گردد.

بله!فراپین طی بررسی عملکرد و ظاهر دستگاه با قیمت توافق شده با متقاضیان عزیز دستگاه کارتخوان را خریداری می کند.

سوالات پرتکرار
درگاه پرداخت اینترنتی

الزامات دریافت درگاه پرداخت اینترنتی:

  • داشتن وب‌سایت رسمی و فعال به منظور فروش خدمات یا کالا
  • اخذ نشان نماد اعتماد الکترونیکی کسب و کارهای اینترنتی از طریق آدرس www.enamad.ir
  • داشتن حساب بانکی نزد یکی از شعب بانک‌های عضو شبکه شتاب
  • داشتن مدارک هویتی مورد نظر جهت متقاضیان حقیقی و حقوق

 

شرایط مورد نیاز برای پذیرندگان جهت استفاده از خدمات درگاه پرداخت اینترنتی:

  • دارا بودن مجوزهای شغلی معتبر حقوقی و حقیقی (پروانه کسب و یا جواز کار) مرتبط با فعالیت موردنیاز در اینترنت و نیز اقامتگاه قانونی
  • دارا بودن نماد اعتماد الکترونیکی
  • رعایت قوانین عمومی کشور و قانون تجارت الکترونیک جمهوری اسلامی ایران
  • عدم منع فعالیت ازنظر نظام بانکی کشور
  • دارا بودن وب‌سایت آماده جهت فروش اینترنتی
  • ارتباط بین زمینه فعالیت سایت و شرح فعالیت‌های مشخص شده در مجوزهای شغلی


مدارک مورد نیاز ویژه اشخاص حقوقی:

  • تکمیل فرم آنلاین ثبت‌نام خدمات پرداخت اینترنتی
  • تصویر صفحه اول دفترچه حساب بانکی به نام شرکت و موسسه نزدیکی از شعب بانک‌های کشور
  • تصویر برابر اصل کارت ملی و شناسنامه مدیران و مسئولین صاحب‌امتیاز
  • تصویر برابر اصل روزنامه رسمی (دارای شناسه ملی) و آگهی آخرین تغییرات و یا پروانه کسب یا جواز کار
  • آگهی تأسیس شرکت
  • شماره اقتصادی اخذشده از سازمان امور مالیاتی

    مدارک مورد نیاز ویژه اشخاص حقوقی:
  • تکمیل فرم آنلاین ثبت‌نام خدمات پرداخت اینترنتی
  • تصویر صفحه اول دفترچه حساب بانکی به نام شخص نزدیکی از شعب بانک‌های کشور
  • تصویر برابر اصل کارت ملی و شناسنامه
  • تصویر برابر اصل اجاره‌نامه یا سند مالکیت محل کار یا سکونت

زمان تحویل و فعالسازی درگاه بانکی بستگی به زمان ارائه مدارک توسط متقاضیان عزیز دارد.
این پروسه می تواند بین ۷ الی ۱۵ روز کاری به طول انجامد.

برای اینکه بتوانید اکثر درگاه های بانکی معتبر که از طرف شرکت های پرداخت الکترونیک ارائه میگردد،را بر روی وب سایت خود فعالسازی نمائید باید با همکاران ما در واحد پشتیبانی ارتباط برقرار نمائید.تا با بررسی وب سایت تان موارد مورد نیاز را خدمت تان ارائه نمایند.

سوالات پرتکرار
دستگاه کارتخوان امانی

متقاضیان دریافت دستگاه کارتخوان امانی باید در مشاغل ذیل فعالیت نمایند:
– فروشندگان مواد غذائی(هایپر مارکت،سوپر مارکت،میوه و تره بار و…)
-)نانوائی ها
-)رانندگان تاکسی

سوالات پرتکرار
باشگاه مشتریان هانی کارت

هانی کارت یک سیستم تخفیفات هوشمند با استفاده از کارت اعتباری می باشد.به این صورت که یکسری فروشگاه ها در سطح کشور عضو این باشگاه هستند و یک پوز در اختیار دارند.شما به عنوان مشتری،وقتی از آن فروشگاه خرید کنید و مبلغ پرداختی را از طریق کارت اعتباری هانی کارت بر روی پوز اختصاصی آن فروشگاه انجام دهید شامل تخفیف میشوید و به لحظه تخفیف را دریافت میکنید و روی رسید تان اعمال میگردد.

تخفیفات هانی کارت کاملا متغیر میباشد و هر فروشگاه باتوجه به سیاست های کاری خود تخفیف مشخصی را روی تمامی کالا های خود اعمال میکند.

تمامی فروشندگان کالا و خدمات در یک پلتفرم های (وب سایت ،اپلیکیشن آندروید و آی او اس)اختصاصی با نام تجاری تاپیا جمع آوری شده است و شما میتوانید از هر طریقی که تمایل داشته باشید به این فروشگاه ها دسترسی داشته باشید.

برای عضویت در باشگاه مشتریان هانی کارت باید شرایط عمومی یک کسبه را دارا باشید.
*داشتن جواز کسب
*دارای مکان کسب و کار

برای دریافت هانی کارت به صفحه هانی کارت در وب سایت فراپین مراجعه کنید.پس از انتخاب کارت اعتباری و میزان شارژ دلخواه خود به صفحه سبد خرید منتقل می شوید.سپس با پرداخت مبلغ مورد نظر،همکاران ما در واحد پشتیبانی حداکثر تا ۲۴ ساعت با شما تماس گرفته مدارک شناسائی (تصویر کارت ملی،صفحه اول شناسنامه) و اطلاعات فردی تان  را جهت صدور هانی کارت از شما دریافت میکنند.

حداقل زمان صدور کارت ۷ روز و حداکثر ۱۵ روز می باشد.

هانی کارت همانند یک کارت اعتباری بانکی می باشد و شما هرکاری که با یک کارت بانکی می توانید انجام دهید هم می توانید با این کارت انجام دهید.مانند(نقل و انتقال مبلغ،خرید و…)

با مراجعه به صفحه سیم کارت کارتخوان در وب سایت فراپین ابتدا سیم کارت را خریداری می کنید.حداکثر ۲۴ ساعت پس از خرید تان همکاران مان در واحد پشتیبانی فراپین با شما ارتباط برقرار می نمایند جهت فعالسازی و ارسال سیم کارت.

این سیم کارت از طرف یک شرکت پرداخت الکترونیک صادر میگردد و از نظر کارائی هیچ تفاوتی بین این سیم کارت با دیگر سیم کارت ها نمی باشد.اما برای استفاده از کارتخوان های سیار این سیم کارت توصیه میگردد.